„Żywa krew”roślin, czyli chlorofil

IMG_5804

Chlorofil

Czy wiesz, że ma on budowę praktycznie identyczną z cząsteczką hemoglobiny krwi. Centralną część cząsteczki chlorofilu stanowi magnez, natomiast krwi żelazo.

Chlorofil to płynna energia słoneczna. Zawierają go wszystkie warzywa i rośliny zielone, a także algi. Spożywanie jego w dużych ilościach jest bardzo korzystne dla naszego organizmu. Uzdrawia nasze narządy, oczyszcza, a także niszczy niekorzystne dla naszego zdrowia bakterie, wirusy, grzyby i komórki rakowe. Podstawową jego zaletą jest to, iż transportuje duże ilości tlenu co wpływa pozytywnie na rozwój korzystnych dla nas bakterii jelitowych. One z kolei produkują wiele niezbędnych produktów odżywczych m.in. enzymy, witaminę K, witaminy z grupy B, a także inne istotne  substancje. Jeśli nie dostarczymy do jelit odpowiedniej ilości tlenu powstają patogenne bakterie i grzyby. One są odpowiedzialne za powstanie większości chorób. Pogłębienie niekorzystnych procesów następuje poprzez kuracje antybiotykowe, stres, niewłaściwą dietę, picie alkoholu. Dlatego tak ważne jest, abyśmy dbali o naszą florę bakteryjną w jelitach i nie dopuszczali do tworzenia procesów gnilnych.

Inne bardzo ważne właściwości chlorofilu:

  • zapobiega i leczy wiele odmian raka i miażdżycy
  • zwiększa ilość czerwonych krwinek, zapobiega anemii,dostarcza żelaza, reguluje ciśnienie tętnicze, zmniejsza żylaki
  • przeciwdziała hemofilii
  • oczyszcza jelita, wątrobę
  • reguluje menstruację
  • zwiększa zasadowość organizmu
  • zwiększa ilość mleka u matek karmiących
  • przyspiesza gojenie ran
  • poprawia wzrok
  • łagodzi objawy astmy
  • dotlenia mózg, zapobiega starzeniu poprzez niszczenie wolnych rodników
  • przeciwdziała stanom zapalnym: gardła, migdałów, dziąseł, błony śluzowej żołądka i jelit, leczy stany zapalne skóry
  • eliminuje nieprzyjemny zapach z ust oraz potu
  • dostarcza energii

Nie jesteśmy w stanie przyswoić tak dużych ilości warzyw zielonych w postaci sałatek, dlatego aby dostarczyć organizmowi jak największe ilości chlorofilu warto pić zielone koktajle.

IMG_5814

Warzywa na zielony koktajl; jarmuż, szpinak, kapusta, sałata, rukola,szczaw, natka pietruszki, liście rzodkiewki, buraka,selera, zielona część pora, ogórek, kiełki, trawa pszeniczna.

Owoce: banany, gruszki, jabłka, ananasy, granaty, truskawki, jagody, borówki, cytryny, limonki, brzoskwinie,mango, awokado.

Zioła: pokrzywa, mięta, rzeżucha, kolendra.

Mój koktajl warzywny:

  • kilka liści jarmużu
  • garść natki pietruszki
  • garść rukoli
  • garść kiełków
  • banan
  • łyżka soku z cytryny
  • sok z jabłka bez cukru
  • łyżka oleju lnianego
  • imbir
  • cynamon
  • 2-3 daktyle

Wszystko wrzucamy do blendera i miksujemy.

Przyrządzając koktajle warto kierować się sezonowością. Warto zachować proporcje: 60% powinny stanowić owoce, a 40% warzywa. Należy je wypić tuż po przygotowaniu, gdyż witaminy mogą się utlenić.

 

 

2 thoughts on “„Żywa krew”roślin, czyli chlorofil

Odpowiedz na „AldonaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>