Letnie orzeźwienie: kolorowe smoothies.

Owoce

Dlaczego warto jeść:

  • zawierają wszystkie witaminy za wyjątkiem witaminy D i B12
  • są źródłem minerałów, błonnika, przeciwutleniaczy neutralizujących wolne rodniki

spinarum-387439_1280

Czarna porzeczka: zapomniany owoc?

Wartości odżywcze:

  • witaminy z grupy B, C (100g porzeczki pokrywa 258%dziennego zapotrzebowania), P, A, biotynę, kwas foliowy
  • minerały: magnez, wapń, potas i żelazo
  • flawonoidy: katechina, epikatechina, procyjanidyny, kempferol, mirycetyna i te najważniejsze: rutyna, kwercytyna, antocyjany

Działanie:

  • usuwają toksyny przeciwdziałając chorobom nowotworowym
  • opóźniają procesy starzenia
  • obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, zapobiegają miażdżycy
  • ochraniają wątrobę poprzez zdolność wiązania się z metalami ciężkimi  i usuwania ich z organizmu
  • działają antybakteryjnie
  • wzmacniają i uszczelniają naczynia krwionośne zapobiegając powstawaniu żylaków, pajączków oraz siniaków
  • są moczopędne, oczyszczają drogi moczowe zapobiegając zapaleniom pęcherza

IMG_6479

Smoothie z arbuzem i czarną porzeczką

Składniki:

  • proporcje: 2/3 arbuza do 1/3 czarnej porzeczki
  • kilka lub kilkanaście listków mięty pieprzowej
  • garść zmielonych migdałów
  • 2-4 daktyle
  • sok z limonki

Przygotowanie:

Zmiksuj stopniowo wszystkie składniki i przelej do szklanek.

IMG_6430

Smoothie z arbuzem i truskawkami

Składniki jak powyższym przepisie. Jedyna zmiana to zamiast czarnej porzeczki dajemy truskawki.

IMG_6701

Mix smoothies: z malinami i miętą oraz z mango i papryczką chili

Składniki:

Pierwsze:

  • kubek malin, kilka listków mięty pieprzowej, odrobinę syropu klonowego lub miodu

Drugie:

  • jedno dojrzałe mango i pół papryczki chili

Przygotowanie:

Miksujemy najpierw pierwsze składniki i przelewamy do kieliszka lub szklanki, następnie kolejne miksujemy i delikatnie wlewamy, aby powstałe dwie dwukolorowe warstwy. Dekorujemy borówką i listkiem mięty.

Które Wam najbardziej smakowało?

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>